Week 4 - Reisverslag uit Mysore, India van Christel Dueren den Hollander - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Mysore, India van Christel Dueren den Hollander - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: christelindia

Blijf op de hoogte en volg Christel

07 April 2012 | India, Mysore

Vervolg Zondag 1 april 2012
Na een riskja gevonden te hebben die bereid was ons voor 40 RS naar het hotel te brengen, kwamen we aan bij hotel nr. 1. Hier bleek het zwembad buiten werking te zijn tot dinsdag maar we konden wel naar het naastgelegen hotel. Dus wij op onze badslippertjes daar heen gelopen. Bleek dat dit het zwembad te zijn dat Sneha ook bedoelde voor ons, alleen was hier het probleem dat dit zwembad alleen beschikbaar was voor hotelgasten! Wat een tegenvaller, we hadden ons er nogal op verheugd. Wij toch maar Sneha gebeld en het probleem uitgelegd, zij wilde de meneer van de receptie wel spreken, en na een paar zinnen werd ons duidelijk dat we ‘uiteraard’ wel naar binnen mochten! Dus voor 280 RS per persoon konden we gaan zwemmen. Toen we kruipdoorsluipdoor bij het zwembad aankwamen, wisten we niet wat we zagen (na 3 weken India) Een heel mooi blauw zwembad, ligbedjes met blauw/wit gestreepte badlakens en voornamelijk blanke mensen. Het was net alsof we in welk willekeurig land dan ook aan een zwembad zaten!
We zagen het helemaal zitten en installeerden ons lekker op de strandstoelen in de zon, na ons te hebben ingesmeerd met factor 50! Haha.
Na een paar uurtjes kregen we wel een beetje trek, en Robine ging 3 ‘plain sandwiches’ bestellen. Daar hadden we nog net genoeg geld voor mee genomen. Toen de sandwiches klaar waren en bij onze stoelen werd gebracht (Ja echt!) bleek dat het bedrag wat hoger lag, want we hadden de taxes en servicekosten niet gezien, die in kleine lettertjes onderaan stonden. We wisten niet wat we moesten doen, want 3 broodjes konden we echt niet betalen. Maar ze konden ook geen broodje meer terugnemen.. maar de manager mochten we wel spreken. Dus Robine en ik naar de manager toe, en uitgelegd dat we de kleine lettertjes niet hadden gezien en we het niet konden betalen nu.
De beste man, was redelijk meegaand en we mochten dan wel 2 broodjes houden en dan zouden ze er 1 terugnemen. Dus wij blij, dat dit was opgelost, kwam die weer naar ons toe, dat we het 3e broodje voor 30 RS extra ook wel mochten hebben, dat hadden we nog net, dus wij nog blijer want nu konden we alle 3 van een broodje genieten.. helaas wel met een beetje een nasmaak. Maar het was wel lekker.

Tot ongeveer een uur of 18.00 bij het zwembad gebleven. Het werd een heerlijk dagje!
’ S Avonds op Skype Aria verrast op dr 50- feestje! Haha leuk. Groot met Beamer in beeld, niet helemaal op gerekend.. maar erg leuk om iedereen te zien en even te spreken!

Maandag 2 april 2012
Ja hoor, om 8 uur stond de schoonmaakster weer voor de deur. Ze maakte met gebaren duidelijk dat we de emmer, die vol zat met was, moesten leeg maken zodat ze die kon gebruiken. Dit wilden we niet, we wilden uberhaupt al niet dat ze kwam schoonmaken, dus ze deed het maar met de spullen die ze had had hoor. Toen stond ze een beetje besluiteloos om zich heen te kijken en op een gegeven moment hoorden we dan toch water en schrobgeluiden. Na 3 minuten was de badkamer weer ‘schoon’.
Toen begon de normale maandag weer, op naar Sneha Kiran. Er waren vandaag examens dus we konden niet meekijken in de klassen maar kregen de gelegenheid om mee te kijken hoe de fysiotherapeut behandelingen gaf. Leuk om te zien maar de man spraak nogal duidelijk, dus echt goed te volgen was het niet. Na wat gegeten te hebben in het ziekenhuis hebben we Sudha gevraagd of we wat eerder naar huis mochten omdat Rob en ik ons niet zo lekker voelden. En ja hoor ’s avonds moest ik toch echt aan de immodium en ors ;)
’ S Avonds nog wel het dakterras ontdekt, een heerlijk plekje waar we waarschijnlijk nog wel veel gaan vertoeven.

Dinsdag 3 april 2012
Sochtends ons gewassen beddengoed op het nieuw ontdekte dakterras opgehangen. Zo gaat het wel lekker snel drogen, dus wel handig dat we dit ontdekt hebben.
Daarna weer lopend naar de schoolbus om naar Sneha Kiran te vertrekken. Dit keer konden we wel weer in de klassen kijken, omdat het de laatste schooldag was en er voornamelijk leuke dingen gedaan werden. De kids gingen lekker dansen en gek doen, toen ik daar foto’s van wilde maken, wilden ze maar al te graag op de foto met elkaar en met ons. Daarna nog mee gedaan met een spelletje. Al met al een erg geslaagd laatste ochtendje op Sneha Kiran.

Woensdag 4 april 2012
Voor de verandering is het vandaag weer ‘holiday;. Dit keer niet zo heel lang uitgeslapen, omdat ik dinsdagavond dromenland al vroeg ontdekt had haha. Dus op naar het dakterraas waar we heerlijk een uurtje in de zon hebben doorgebracht. Na nog wat te hebben gewassen en geluierd zijn we naar Nalpak gegaan om te lunchen. Daarna ng wat boodschapjes gedaan bij de supermarkt en weer naar huis gewandeld. Bij thuiskomst belde Sudha vrijwel meteen om te vragen of we meegingen naar het reisbureau om de laatste 2 weken te plannen. Dit werd een lange zit en veel uitgezoek.. maar er staat inmiddels wat op papier. Donderdag gaan we terug om te boeken.
Daarna nog een heerlijke hamburger op bij ‘Down Town’ De 2e keer vlees, sinds 4 weken. Ik wordt nog een echte vegetarier, want ik mis vlees nog niet.
Daarna uitgeput in onze bedjes in slaap gevallen.

Donderdag 5 april 2012
Vanmorgen naar college geweest om de professor toestemming te vragen voor ons uitstapje van vrijdag en voor onze laatste 2 weken. Gelukkig nam hij met vrijdag al snel genoegen omdat we met een ‘prive-cab’ gingen en gewoon 1 dagje op en neer. Van de laatste 2 weken begreep die geloof ik niet echt wat wij bedoelden, dus wij een officiële ‘permission-letter’ getypt met onze handtekeningen eronder.
Gelukkig gaf hij toestemming om deze weken weg te gaan, omdat we met de ouders van Robine mee reizen.. uhh niet. Dit was het slimste om te zeggen, omdat hij erg bezorgd is over ons welzijn en we anders helemaal hier niet wegkomen. Gelukkig weten de andere docenten wel van onze plannen af en raadden zij ons ook aan om dit te zeggen.
Smiddags weer in het ziekenhuis doorgebracht en op de terugweg naar het hostel een ‘juice’ gedronken, dit keer zonder een kilo suiker erin, maar het viel toch een beetje tegen, beetje een waterig sapje.
’ S Avonds belde Sudha of we meegingen naar het reisbureau om de laatste 2 weken nu echt te boeken. Spannend, uiteindelijk nog erg lang gezeten omdat er toch nog wat dingen zijn omgegooid.
Het reisplan is nu: 17 mei de nachtbus naar Goa, waar we 4 dagen verblijven. Dan een nachttrein naar Mumbai, waar we 4 dagen verblijven. Dan het vliegtuig naar Jaipur voor 2 dagen, vandaar uit naar Agra (Taj Mahal!) en voor 1 nacht en dag en dan de laatste 4 dagen in Delhi.
We kijken al erg uit naar deze weken! Het is een vol programma, maar wel vol met mooie plekjes!
Om 10 uur belde een beetje boze Premlatha op, dat we toch wel wat laat waren en dat ze de poorten wilden sluiten. Wij ons snel naar huis gesneld en 1000x onze excuses aangeboden, waar het alweer snel goed was, want tsja zo is Premlatha, gewoon bezorgd ;).

Vrijdag 6 april 2012
Vroeg uit de veren want om half 8 werden we opgehaald door de taxi om ons een dagje rondom Coorg rond te rijden. Na 2.5 uur kwamen we aan bij een heel mooi plekje, waar je kond raften en kano varen maar ook olifanten kon wassen!
En tsja die olifanten sprak ons wel aan! Dus wij in rubberen boten gestapt om naar de overkant te varen waar we de olifanten al in het water zagen liggen. Wat een reusachtige beesten zijn dat toch. Echt heel gaaf, je kon er gewoon naast staan en ze aanraken. Leuk om mee te maken. Je kon hier ook nog olifanten voeren en op rijden maar overal vragen ze weer apart geld voor, dus wij hebben gewoon lekker rondgekeken.
Daarna over allerlei stenen, glibber de glibber weer naar de overkant gelopen om weer in de taxi te stappen naar de volgende toeristische trekpleister.
Dat was een soort park, niet heel bijzonder eigenlijk, via een grote wiebelbrug daar aangekomen, even in een boomhut geklommen, herten en weer olifanten gezien, en nog even geluierd bij een riviertje.
We kwamen hier in het park steeds hetzelfde gezinnetje tegen dat de hele tijd met ons op de foto wilden. Karin had het helemaal aan het begin al een keer gedaan, maar daarna bleven ze maar aandringen.. als we achter ze aanliepen gingen ze gauw een foto maken zodat wij er ook op stonden, maar meestal waren we ze te snel af door ons dan gauw om te draaien. Ik snap nog steeds niet waarom iedereen toch continu met ons op de foto wil. Vandaag namelijk weer een aantal keer gebeurd.
En vervolgens nog naar de Buddha tempel oftewel de Gouden Tempel geweest. Hier ‘studeren en leven’ allemaal Tibetaanse monniken. Groot terrein met allemaal aparte gebouwen, met reusachtige gouden beelden erin. Erg mooi en indrukwekkend om te zien. Uiteraard nog even met deze mannen op de foto geweest haha.
Rondom de tempel waren nog wat winkeltjes, waar ik een broek heb gekocht. Een hele leuke al zeg ik het zelf, enorme flodderbroek. Ik heb nu al een paar keer gezegd dat ik er blij mee ben, en dan beginnen Rob en Kaar weer te lachen dat ik weer over mn broek begin haha.
’S Avonds lekker in het hostel doorgebracht.

Zaterdag 7 april 2012
Weer een vrije dag, die we al luierend/zonnend doorbrengen. Straks nog wat boodschapjes doen en verder nog niet zoveel plannen.
Nadat we de boodschappen hadden gedaan had ik zin om wat foto’s van de buurt te maken! Dus samen met Rob en onze camera’s op pad geweest. Zie hieronder het resultaat!

Nogmaals bedankt voor de leuke berichtjes allemaal! Het is hier echt genieten en de tijd vliegt onbewust toch wel! Over 8 weken zet ik al weer voet op Hollandse bodem!

• 07 April 2012 - 17:29

Ingrith :

Hey Chris ,,leuk stuk weer ,,heb net 5 min geleden 1 van bonnie met foto's en nu al weer 1 van jou ...leuk om te lezen allemaal in koud holland ...br br , en wat je zegt - 8 wk ,,,is zo weer om .dan moet je hier weer aan de bak- leer ,het is hier nu natuurlijk paasweekend ,,doen jullie daar nog iets aan ??
    groetjess ingrith

• 08 April 2012 - 12:17

Karen:

hi Chris wat leuk met die olifanten! Die mensen willen met jullie op de foto omdat het status symbool is om blanke vrienden te hebben, ook al kennen ze jullie niet dan kan je thuis toch leuke foto's laten zien! Groetjes Karen

• 09 April 2012 - 11:40

Kees En Gretha:

Hoi Christel, jullie reisverslagen vullen elkaar aan. Ook mooi om de foto's direct te kunne zien. Karin en jij zullen wel bruidmeisjes zijn bij Robine. ha,ha.
    groetjes uit Veen

• 09 April 2012 - 11:40

Kees En Gretha:

groetjes uit Veen

• 12 April 2012 - 09:12

Schallertjes:

Hoi Christel, eindelijk dan een reactie van je ex-buurtjes!!! Wat een mooie foto's en leuke verhalen. Wij herbeleven onze India reis van 15 jaar geleden weer door jou verslagen. Heb je geen cultuurshock gehad toen je daaraan kwam?!? Ik vond het een erg heftig land (mooi maar ook zoveel armoede). En de Taj Mahal is ook een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!!
    We zijn erg benieuwd naar je volgende verslag en geniet van alles om je heen ;) Tot de volgende keer, groetjes van ons allemaal Marianne x

• 15 April 2012 - 10:43

Mama:

Hé meis,
    Vol verwachting uitkijkend naar je week 5 verslag eerst nog even een reactie op week 4. Dat was er nog niet van gekomen. Maar via skype en g-mail hebben we natuurlijk regelmatig contact. Mooi dat die Tibetaanse monniken ook toegankelijk zijn en met je op de foto willen. Hebben jullie alleen de buitenkant van de tempel gezien of ook de vertrekken waar geleefd wordt? kus mama